En ledig dag fullt, med många ärenden

Idag är ledig, vaknade vid halv åtta. J gick till skolan. Nu sitter hemma och börjat med grejerna som ska fixas. Ska boka flyg till J, svårt att hitta flyg som passar för x. Väntar hans svar nu när han ska åka till Pakistan, men han vill inte säga. Sen börjar ringa till tandläkarna att får en tid. Jag kommer inte vänta en hel år till att får en tid. Det går inte. Sen fick sms av D igår kväll att han behöver inte låna bil idag. När har fixat här hemma, sen ska åka iväg. Tvätta bilen och sen ska gå förbi verkstaden, om de kan hjälpa mig. Hoppas det att slipper åka till Kalmar. Det blir ingen träning idag, min vän hade blivit sjuk, imorgon ska ta den pass som hade planerat nu. Nu är det överallt mer jul, jag hatar den tiden så mycket . Jag hatar att fira " ensam". Det är det jobbigaste period för oss som är ensamma, men är alltid överlevt den högtid. Jag kommer inte prata med nån vad jag ska göra, kommer dra mig undan. Ingen kontakt heller,. Tänkte skicka kanske julkort hem. Jag känner mig lite bättre när jag inte använder Fb, det är även där tuff period när jul närmar, många kommer dela sina inlägg där och då kommer jag må dålig igen. Jag försöker hålla mig borta där, men vet inte hur länge kan göra det. Klockan är snart 1 och har gjort en del för idag. Men inte kommit så långt. Allt tar tid. Ska boka mig till privat tandläkare, där är ca två månader kö, istället att vänta ett hel år till. Sen kollade den bildelen i Mekonomen, men de skickade vidare till Jeppenson, men de har inte heller den delen. Nu mejlade jag till Kalmar, skickade en bild också,,om det går nu att behöver inte åka dit. Det en bensinkostnad som tar pengar. Men måste fixa den, helst i november. Och då försöker fortfarande hitta flyg till J. SMS med x här hela dagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0