...

Det tar tid att börja ett bättre liv, att trivas. Men det behövs planering, vilja, tålamod. Jag vet att jag är stark och kan det. Sista tiden tänker jag mycket på andra, och inte så mycket på mig själv. Jag måste tänka mer på mig själv, jag känner själv att mår dåligt med mig själv. Viktigaste just nu är att ta allvar mina egna problem, och börja ta hand om sig själv. Så att när är ledig, kommer jag ringa de samtal som behöver jag göra. Sen måste fixa bilen, har lämnat det fel bara. På torsdag ska tvätta bil, och ska kolla på verkstaden. En sak känns bra. Träningen. Jag känner mig bättre att kom i gång med min träningen. Nu är det en sak, som måste tänka lite mer. Det är min ekonomi. Det är krasch alltid innan lön kommer, och lever just nu på kredit. Men det allt måste betalas tillbaka. Nu har jag kollat min räkningsbok. Jags skrev ner allt som behöver betala nu. Jag måste vara försiktig nu vad jag köper extra. Idag berättade en vän att hon ska flytta till hus, och hennes lägenhet kommer vara ledigt. Jag frågade lite extra, och tänkte direkt till D. Jag skrev honom förmiddag och frågade om han menade allvar att söker bostad. Han svarade att ja, han vill börja ett nytt liv, o att han älskar sin flickvän och en del av honom vill inte att det tar slut. Sen var han intresserad av lite om den lägenhet. Jag skrev lite till om lägenheten, och att jag förstår honom att det är svårt med kärleken om man har djupa känslor. Han skrev inget mer tillbaka. Men berättade om min vän. Han känner henne också. Jag försöker ju vara stark men det är jobbig med honom. Igår vi smsade, bara lite snack. Sen skrev han att han hoppas verkligen att kommer hitta någon. Jag svarade att nej, tror inte att det finns plats i mitt hjärta till någon. Han skrev ungefär - bara jag( han skojade ). Jag svarade inget tillbaka. Jag vill inte att han börjar " leka" med mig. Vi är och kommer vara vänner. Innerst inne jag önskar jag fortfarande att det blir något mer. Men förstår att han känner inte något mer än bara vänskap. Det är bäst att bara låta det vara och ha en bra kontakt med varandra. På torsdag ska träffa honom, han vill låna min bil.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0