Höstig söndag

Det är söndag och vaknade redan vid kl8 tiden.Jag kan inte sova längre när jag är ledig. Man är van att vakna tidigt. Idag är planen att städa hemma, fixa lite grejerna , hämta ut paket. Kanske ska ta en promenad sen hämtar ut paket. Nästa vecka kommer bli bättre än det var nu. En ledig vecka som blev jobbig just de sista dagarna, när jag bröt ihop helt. När alla tårarna bara kom. Helst vill jag glömma det så snabbt som möjligt och gå vidare med mitt liv, och inte mer tänka på det som varit. Bara att se framåt. När man bara är ledsen och tänker de negativa tankar, blir det inte bättre. Man måste bara släppa det och tänka positivt. Att det kommer bli bra. Jag tycker att det är bättre att J ska fira jul hos pappa. Det är bra för henne, hon träffar inte honom ofta. Sist de träffades under sommaren. Men det är J som bestämmer det. Det kommer betyda att jag kommer vara ensamma under jul. Men är redan van att göra det. Sen hade min tanke att åka iväg med henne, kanske ska till Göteborg, bo på hotell. Vet inte än, men hade den tanke. Jag har frinatt som kan använda. Nu är det viktigaste sakerna som måste fixa. Bilen. Nästa vecka ska till Mekomomen, tänkte åka tvätta bilen och sen fråga verkstaden, om de kan fixa den delen. Jag hoppas det, vill inte åka till Kalmar och fixa den där. Det är långt att åka. Sen snart byta däck och besikta bilen. Kanske ska göra det när har bytt däck. Efter det som hände förra året under vinter, tänker jag åka bil oftare nu. Inte låta mer stå bilen i en hel vecka, att batteri dör. Nu ska ta det lugnt lite hemma, och ska börja fixa hemma grejerna. Klockan är 10, och försöker komma igång med städ hemma. Inte långt kommit än. Nu har orkat bara diska, bädda sängen, kollar på tv . Hela tiden i mobilen. På nyhetsmorgon pratas det om skärmtid. Det är så många som bor i mobilen, hela tiden måste ha koll. En av de är det jag. Jag är mobilberoende. Det är svårt att komma bort , det är svårt, men det går att minska den tiden. Jag känner mig dåligt med tiden jag är på fejjan eller insta. Det är många som delar sina inlägg, hur lyckliga de är, hur bra de har livet, om allt. Det känns så jobbigt att se andra må så bra, när jag känner mig så nere. Det är anledningen att måste lära mig minsta att vara aktiv där. Igår lade ny inlägg på kvällen, en ny albub Verkö. Sen såg D med sin hallowendräkt, Hur fin han var i den, att bara visa hur bra han har det. Igår han bara om den fest, att hur kul det kommer bli osv osv. Det bästa som är för mig just nu, är att backa med FB på riktigt nu, inaktivera konto en tid, och börja leva utan att ha koll på andra. Jag var ca 4-5 dagar borta, det känndes bra, men hamnade tillbaka redan. Bara att visa igen den falska masken som jag bär. Jag önskar att ha vänner som frågar mig, hur jag mår egentligen. Om man skulle ha någon som bryr om mig. Men har inga vänner för det. Tårarna. Jag kommer inaktivera konto under dagen, kvällen. Jag väntar när det vinnare har avslöjat , sen kommer jag vara borta igen. De som vill kan kontakta mig via sms.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0