Regnig måndag

Det har regnat hela natten, hösten är här nu på riktigt. Dagen började med dusch, frukost. Nu började räkna räkningar. Lön kommer på torsdag, skrev ner allt nu vad betalar på torsdag. Allt skriver i min boken nu. Det blir en tufft månad, har lånat pengar, tagit kredit. Idag köper sista på kredit. Men vet att det blir kanske lite bättre nästa månaden nu.Samtidigt har bil, som tar extra utgiften nu. Vet inte än exakt summa. Jag räknar minst tusen lapp för det. D ska låna bilen imorgon. Jag kanske frågar honom att byta bildäck, kanske, kan spara pengar. Vet inte om vill fråga hans hjälp. Jag ska ju verkstaden nu när får den delen. Jag måste ta ny bild och skicka till annan verkstaden. Nu ska börja städa hemma, sen ska åka till stan. Posta, träna handla. Sen har J-d utvecklingssamtal kl tre. Hemma efter utvecklingssamtal. Det gick bra. J är duktig i skolan, men behöver lite mer att vara aktiv i diskussionen i klassen. Hon gick till stan med sina kompisarna. Kommer snart hem. Och är tillbaka på FB. Det var D som tvingade mig tillbaka. Jag loggade bara in, kollade runt, gillade några inlägg. Men planen är att inte vara hela tiden nu där. Jag kommer minska min aktivitet där nu. För att använder bara i datorn. Fick mejl, att min bildelen kostar ca fyrahundra kr, om de ska beställa det nu. Jag svarade , att ja. Så att det tar ca en vecka att skickas. Då hinner jag åka till verkstaden och kan byta däck också samtidigt där, hoppas jag. Jag kommer nu köra bil oftare. För att fick parkeringsböter hemma vid parkeringen. Man kan parkera där bara max 24 timmar. Så att måste köra bilen ofta, eller flytta annanstans.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0