Torsdags kväll

Imorgon blir det jobb igen, det känns bra att jobba. När jag är ledig, går tiden snabbt. Redan kväll och känns att har inte gjort så mycket. Det finns nu mycket som behöver fixas. Första är bilen, som måste kunna fixa nu. Inget svar från Kalmar än, hoppas de kommer svara imorgon. Sen är det allt annat som måste göra. Läkarbesök, ta prover, boka tid till tandläkaren. Boka J-s flyg. Tiden går så snabbt. Nu börjar jag se mer mig själv, hur kan jag må bättre. Och börjat fundera att förändra mig. Jag har tagit den första steg och tagit paus från FB. Det känns bra, men samtidigt vill ju kolla runt. Men vet att kommer inte bli bättre att skrolla där runt och se alla andra att leva ett underbart liv. Jag låter det vara så länge jag känner att är redo för det. Sista dagarna har tänkt på mina hår. Jag känner att trivs inte mer med korta hår, och tänker växa de nu till axellångt, men ska försöka att klippa topparna. Kanske blir längre hår när jag fyller år. Idag smsa med D lite. Jag skrev och önskade att de skulle fortsätta att bo ihop, han och hans flickvän. Han skrev att han ska prata med henne om allt, och så. Att han ska inte ge upp så lätt. Det ska han inte göra. Han skrev också att de haft den såhär i ett halvår nu. Så känns det nu att han kommer får en period när de måste bestämma om ska fortsätta eller gå isär. Han skrev att han älskar henne och en del av honom vill inte att det tar slut. Men de är redan förlovade, och så. Jag tyckte redan i början att han hade för bråttom, han flyttade så snabbt till henne. Jag tror att sa också till honom, att inte ha så bråttom. Plus det att har känt det hela tiden att de kommer inte vara länge tillsammans. Jag vet inte om de kommer lösa det eller inte nu. Men känns att de kommer göra slut, vet inte, kanske har jag fel. Nu vill inte just nu träffa honom helst och prata mer om det. Det är bättre att vara honom ifred. Inte fråga hur har det gått. Nästa helg vi ska ut och plocka skräp i Skärva. Det kommer bli sista gång för i år. Sen kommer det vara paus. Jag har fortfarande kvar de känslorna, men är rädd att blir sårad och ledsen igen om jag kommer börja hoppas på honom. Han skrev själv till mig att han hoppas att du kommer hitta någon. Han vill att ska träffa någon annan än han. Men svarade tillbaka, som det känns för mig. Att finns inte plats i mitt hjärta. Jag kan inte öppna mitt hjärta till någon just nu. Jag är rädd att bli sårad igen om kommer träffa någon annan nu. J ska gå helgen till kalas, och sova över. Det skulle vara min chans att gå ut och träffa någon. Men kommer ju stanna hemma och gråta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0