En ledig vecka

Nu har jag en helt ledig veckan, det känns bra. Igår stängde fb, det är tråkig. Jag är så van att hela tiden ha koll där. Men känner själv att behöver bara tänka på mig själv mer. Idag vaknade redan klockan sex, J var vaken redan. Det gick inte att somna om. Jag har städat hemma, snart ska till stan, träna, växla pengar, lämna J.- bok tillbaka, handla lite mat att ha på båten. Nu skrev ner lite om Polen, vet inte riktigt vad ska man hitta på , men säkert finns någon på båten eller hamnen, nån info. Jag chattade med Apotea, de ska skicka ny paket och beklagade att fick inte paket, kanske de ska packa ner nån extra. Ikväll åker vi, lämnade nyckel till en vän, som ska ge mat till katterna imorrn. Det blir varmare där imorgon, kollade att ca 18 grader, känns bra det, men här 'r det kallare . Jag vill inte packa för mycket med, ska försöka ta så lite jag kan. Säkert kommer handla där också. Men ska vara försiktig med att köpa onödiga sakerna, J skriver ner vad hon behöver. Snart ska i väg, vi ska åka båt ikväll. Vi har packat klart nästan allt. Jag kollade att det finns plats i hamnen att lämna bagage, det känns lättnad . Så kul att åka iväg äntligen. Första resa dit. Det är regnig och kallt här,men där är imorgon varmare, ca plus 18 grader. Idag växlade lite pengar, inte mycket, men har ca 200 zloty nu i plånboken. Men ska vara mycket försiktig nu vad ska handla. J skrev en lång lista, vad hon vill köpa därifrån. Det är mycket som hon önskar nu. Det är inte bara shopping, planerar att gå till Aquarium där, det ligger inne i stan. Helst vill inte åka för långt. Finns säkert mer att göra. Det ligger nära kusten. Ingen regn där, tur för oss. Men blåser här. Det känns så skönt att vara utan FB. Ingen koll för andra, jag lever mitt liv. Jag måste tänka på mig i första hand just nu. Jag skickade till D sms, bara att han vet att är borta därifrån. Nu hoppas att han kommer inte undra och fråga varför ville pausa. Innan vi ska åka, måste äta hemma, vill inte köpa mat på båten. J måste äta, annars är hon hungrig där på båten. Inte mycket att göra på båten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0