Livet

Livet rullar på bara som vanligt. Ensamma med min dotter. Jag funderar ganska mycket sista tiderna, hur vill leva mitt liv. Det finns så mycket hur jag önskar att mitt ser ut. Men problem är att är en looser, känner jag mig ibland. Jag har fortfarande dålig koll på min ekonomi. Jag börjar igen hamna botten, men kommer inte låna pengar. Jag har sparade pengar, om jag kommer ha akut vet att har den pengar att leva. Jag vill börja spara att inte använda dem pengar, men är ibland svårt. Det går sakta, men försöker att ha lite bättre koll. Jag slutade att köpa till mig själv kläderna. Om jag behöver något, kollar istället på tradera. Det är svårare för J, hon kan inte ha kläderna som andra har haft... Så har jag börjat använda hennes underhåll pengar för henne, men det går inte alltid. Hon får varje månad av mig tvåhundra kronor för fickpengar, hon försöker spara men det är även svårt för henne. Imorgon vill hon gå till stan med sin kompis. Jag sa henne, att det är ok att gå. Jag är ledig imorgon och måste fixa här hemma en del. Det finns massor som måste slängas eller ge bara bort. Och städa. Killar har jag börjat undvika. Jag känner att det är för mycket igen, tänker på denna kille. Jag hade så stor förhoppningar, men nu är allt borta. Det gör fortfarande ont men livet går vidare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0