13.sept 2018

Det är torsdag. Jag är hemma, träffade på väg J. Hon gick med en väninna till stan, till henne. Det känns så bra att hon har vänner här att umgås. Det skulle vara tufft om hon inte hade några vänner alls. Imorgon är jag ledig och planerar fullt nu. Det blir en del att handla nu imorgon. Men måste vara försiktig med att inte bara slösa bort pengar, inte köpa onödiga sakerna. Det behövs att vara smart nu. Idag kommer jag får samtal från något företag som vill erbjuda nytt lån, men lägre ränta. Nu väntar när de ska ringa, om de kommer ge ränta max 5 %, inte mer. Om de lyckas, men tror inte det. Jag vill börja sticka en ny tröja till mig, men vet inte än vilken ska göra. Det kostar, garn kostar mer än köpa en ny. Men undviken nu att handla nya kläderna. Jag har börjat mer att kolla tradera. Jag har fått en fin lång kofta, nu även ett par svarta byxorna. Det behövs inte att handla nytt hela tiden,man kan spara så mycket pengar. Men är svårt för J. Nu har jag kommenterat första gången denna killes inlägg. Ingen stort, han bara undrar vem lägger russin i bröd. En tjej tyckte det är gott. Sen jag svarade att det är gott, att släng inte , spara till mig. Efter det såg att denna tjej hade gillat min svar/ kommentar och sen hade hon tagit bort det. Konstig, kanske läste igen att han ska spara till mig och blev svartsjuk. Det kan vara så. Hehe, nu skrev några att man ska slänga den bröd med russin, och denna tjej tog direkt bort sin kommentar. Jättekonstig tjej....Jag tänker fortfarande på honom, vill träffa honom men vet inte hur får kontakt igen med honom. Jag vill inte skriva honom själv. Han har inte skrivit heller tillbaka. Om han bara skulle komma märka mig. Nu väntar fortfarande detta samtal, men kommer ingen, en kvart kvar. Nu tror inte att de kommer ringa mig. Jag bryr inte heller det om de ringer eller inte. Hehe och de ringde. Lån 75000kr, i fem år, måndadskostnad 1600...tackade nej direkt. Klarar mig utan att ta en nytt lån. De bara vill att ska låna mer och betala mer ränta, han försökte försökte med sa bara nej. Ikväll tänkte gå springa, jag är inte ofta ute och springer, det blivit mindre och mindre med tiden nu. Men försöker nu minst två pass ha i veckan. Det känns i kroppen att har inte samma ork som har haft. Igår tog bort igen min tinder , jag behöver inte den mer. Det känns lättnad lite nu. Igår började J prata om hon får fira jul med pappan, att han ska åka till Polen. Jag sa, att det är ok, och att pappa måste prata med mig om det. Han planerar att åka dit, men inte än säkert, Först skulle han åka till Pakistan och nu ändrar IGEN. Vem orkar leva sånt liv med honom, när han ändrar sig hela tiden...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0