En ledig fredag

Idag är jag ledig, och vaken redan vid kl5. Jag kunde inte sova , J väckte mig med sin tidiga alarm. Men är van redan med det. Hon är i skolan, sen kommer hon hem och ska till stan med sina vänner. Det känns bra att hon går dit med sina vänner. Idag kommer jag åka iväg och handla, nu skriver ner vad ska handla. Det är bättre att skriva ner. Det blir en lång lista. Nu på morgonen har betalat räkningar, pengar in och ut. Nu skriver ner allt vart pengar går. Jag har bestämt att ska börja sticka en ny tröja till mig själv. Garn kostar inte så himla mycket, har kollat upp. Men kollar runt idag i affärerna också nu. Men innan ska i väg, måste fixa kyl/frys. Stängde av det för en timme sen, det är is igen. Nu är hemma igen, var ute och handlade en del. Ny väggklockan, ny duschdraperi, och allt annat med. J kom hem och gick till stan med sin kompis. Hon ska köpa present till en annan kompis. Och här sitter jag hemma ensamma och har inget att göra. Det är så tråkig att vara hemma, inget att göra. Eller ja, jag hittar alltid att göra något. Men känner mig så ensamt bara ibland.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0