Förkyld

Så var det dags för mig att bli förkyld. Det kände redan jag igår. Men började ta min shots redan i går, och hoppas nu att det ska hjälpa mig lite att kan jobba de dagarna. Idag är ledig, hemma med J. Hon känner sig fortfarande sjuk, men inte alls glad och pigg. Nu började hon gnälla som alltid. Jag försökte prata med henne, men hon bara skriker. Att lämnade henne i fred. Hon måste vara för trött nu. Hon vaknade redan vid kl 5 på morgonen. Igår åkte till jobbet med bilen, och kommer göra det oftare nu när det blåser så mycket ute, och är kallat att cykla. Det kan också vara anledningen att blev förkyld. Jag tar det lugnt hemma, tog en dusch på förmiddagen, sen hjälpte J med sin text om Estland. I morgon skulle hon redovisa det, men kommer inte kunna göra det nu. Nu månad börjar nu snart, och det känns redan nu med vädret. Idag tog ner varma kläderna och skor. Någon dag ska gå genom det, och kolla vad ska ha kvar och kanske ska sälja lite. J kommer behöva ny jacka för vinter. Det ska jag köpa för henne snart. Men inte nu på en gång. Nästa månad kommer bli svårt med ekonomi. Jag kommer åka till verkstad och serva bilen, och kolla om det går att fixa den locket som jag har tejpat fast nu. Sen tänkte besikta bilen i november som alltid. Sista datum har jag slutet av januari. Men är bättre att göra det nu. Nu ska iväg och handla lite. J somnade nu, känns som.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0