Ledig helg

Idag är det lördag och ska ut med en kompis. Vi ska plocka skräp. Det hade en annan aktivitet som vi skulle göra idag men fick inte ihop hela gruppen. Det känns lite skumt nu. Det är jobbig period igen i mitt liv, med min ekonomi. Allt pengar är slut och lever med kredit just nu. Plus använde redan mina sparade pengar. Det känns så tufft. Nu hoppas att mamma ska skicka nästa vecka pengar. Kanske kommer hon skicka igen varje månaden, men kan inte vara helt säker på det. Det är bättre att inte hoppas och vänta nu. På fredag ska får lön, vet inte än hur mycket kommer jag får, men hoppas inte för lite. Igår kollade kredit, har använt redan ca fyratusen, och kan bli mer nu. Denna månad vill betala minst tvåtusen , men vet inte om kan . Denna månad kom besiktingkallelse. J behöver pengar extra, hon skrev ner vad hon behöver. Igår berättade hon att hon gillar inte sitt rum, hon berätta hur skulle hon vilja de. Hon behöver ny säng, det är just nu viktigaste. Det kommer kosta minst fem-sex tusen, måste köpa på kredit det. Först vill betala av det summa som jag har, sen kan beställa henne. Det finns så mycket som vill skaffa, men kan inte göra det. Jag har inte råd. Men tar det sakta. Jag försöker inte tänka på honom, men han är fortfarande i mina tankar. Det känns jobbigt att inte kunna träffa honom nu. Nästa vecka ska han ha sonen, hehe jag har koll på det. Men det är inte helt säker att han har sonen. Och frågar inte heller det. Hemma redan efter klockan två. Vi fick samlat ihop ca 7 säckar, det känns bra. Vädret är fint, är hemma, bakar bullar. J hade somnat när jag kom hem. Finn mycket mat i kylskåp, men inte mycket för J. Det är jobbigt att vi inte äter samma mat. Idag sa min vän D, att han ska ha en stor kalas, han ska fylla 40 och vill bjuda även mig dit. Det kändes faktisk ganska bra, om han vill bjuda mig. Jag blir aldrig bjuden till någons kalas. Jag skulle behöva åka handla, men vill vänta med detta. Katternas sand är nästan slut, de klarar idag och kanske imorgon, men inte mer. Kanske måste använda igen kredit. Imorgon ska låna bilen, på måndag ska får tillbaka den . D vill betala igen, det är lite men det behöver jag. Nu ska kolla bullarna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0