Morgon

Det är tisdagsmorgon, fick sova tills klockan sex på morgonen. Men vaknade i mitt i natten några gånger. J gick till skolan, hade fixat fina hår. Igår kom hem och började prata med henne lite mer allvarligare. Det var föräldramöte och pratades om betyg. Nu förklarade henne, hur det funkar. Hon vill ju klara högsta betyg, men då måste hon plugga mycket. Hon lyssnade och frågade mathe, det är viktig att hon kommer fråga mig att jag kan förklara lite mer till henne. Igår skrev några meddelande med killen. Han svarade inte tillbaka efter sista meddelande. Jag ska inte skriva igen henne. Det vad skrev var ungefär att han är säkert en snäll lärare, om han har snälla elever. Sen frågade bara vilken ämne han lär, det måste vara teknik eller musik. Det fråga han svarade inte tillbaka. Han varit online men inte läst meddelande. Nu vet att han svarar när han har tid för det. Han skrev att haft mycket just nu. Det kändes så bra när fick hans meddelande. Så att jag har inte förlorat honom. Det finns lite chans att träffa honom. Men om vill träffa honom då måste själv försöka lite vara den som bombar inte honom hela tiden med nya meddelande. Han svarade tillbaka och det visar lite intresse av honom. Han kanske har där tjugotal meddelande , han hinner inte svara direkt. Jag låter honom vara nu. Idag ska städa hemma. Det måste jag göra. Igår fick tvätta allt som behövdes. Sen tänkte att ska börja skriva lite tydligare var går allt pengar, att bli bättre att klara ekonomisk. Just nu är på väg till botten. Nu ska försöka sälja disktrasor, att klara tills lön. För att vill inte använda sparade pengar. Igår pratade även med J, om hennes fickpengar. Hon började prata att hon ska spara pengar nu. Det låt så smart av henne, att börjar lite mer tänka på det att spara pengar istället att slösa bort de. Nu är det kvällen kommit, idag hann jag städa hemma. Det var dagens plan. Annars har det varit lite tråkig dag. Jag varit trött och seg en del, började läsa ny boken som lånade. J hjälpte diska hemma nu ikväll, det gick bra, att hon gjorde det. Det finns hopp med henne, att hon börjar göra hemma lite mer. Hon var idag även i stan med en kompis, i några timmar var hon borta. Imorgon hon ska till en annan kompis. Idag sa hon igen, att hon vill börja spara pengar nu. Det låter bara underbar att hon tänker såhär. Min konto är nu nästan tomt. Idag lade en inlägg, sälja disktrasor, men ingen som är intresserad av. Det låter inte så bra, att har ingen annan val just nu. Att måste använda mina sparpengarna, att överleva en till vecka. Jag har ingen aning hur mycket lön kommer jag får nu. Jag kommer inte får hela månadslön nu. Men måste mer att ha koll på mina pengarna. Under dagen såg även att denna kille hade läst min meddelande, men svarade inget tillbaka. Jag väntade inte att han ska svara nu direkt. Jag börjar bli van redan med detta att han svarar inte direkt til mig. Att det kan ta i några dagar att får svar av honom, eller ingen svar alls. Imorgon måste se min fb grupp kamrat, som gick ur i gruppen. Hon sa lite sakerna om D, som jag svarade inget tillbaka. Imorgon ska säga till henne att försvara honom. Nu fick ju veta vad hände med henne och D i början. Jag fattar inte än att hon gick över gränsen. i söndags paratade med D nästan en timme, om det allt. Det blir bättre utan henne såg nu att han hade tagit bort henne på sin vänlista. Säkert kommer hon tjafsa om det imorgon. Jag måste vara tuffare nu än tidigare. Nu ska kolla lite på tv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0