Ny vecka har börjat

...och det känns så bra. Det blir ljusare lite mer med tiden nu. Jag känner att livet börjar vända. Idag såg mitt schema, kommer jobba på julafton och nyårsaftonen med. Det är lite tråkigt, men kommer stanna hemma ju. Jag kommer inte fira , har ingen att fira med, bara J. Idag såg lönebesked. Jag kommer får lika som förra månaden, var helt säker att det kommer bli mindre, men nej. Nu måste tänka att använda det nu att klara mig. Inte bara slösa bort pengar. Idag lånade bilen, D behövde det bara i några timmar. Han ska swicha pengar igen. Igår kommenderade en killes inlägg på singelgruppen, och nu började chatta med honom. Han känns trevlig, och fin. Men det är bara atts skriva, inget mer. Han bor i Stockholm. Vi kan skriva bara, tror inte att kommer träffa honom. Men vet aldrig vad händer. Kanske kommer han vara intresserad av mig och vill träffas. J gick till stan, jag var före henne hemma, hon hade bara så bråttom. Hon gick femtio kronor fickpengar, hon blev så glad och kom bara krama mig så hårt. Hon var så glad. Hon vill låna nån bok i biblioteket, en franska bok. Hon har bestämt att börja läsa franska i skolan. Jag är så glad att jag har henne, livet utan henne. Det är inget. Mest önskar jag att får träffa någon, men tar det lite lugnare. Jag söker inget så aktivt just nu. Nu snart igen till tvättstuga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0