Det är tufft

Det känns tufft just nu när jag tänker så mycket på flytten. Äntligen fick kontakt med detta tjej, som ville hyra min lägenheten månadsvis. Det finns hopp just nu bara med henne, om hon är intresserad av det. Att slippa betala dubbelhyran. Jag vet inte hur ska klara det själv på egna hand nu om det kommer bli att hon vill inte hyra lägenheten. Jag kan inte sluta tänka det, men försöker vara positiv. Nu räknar jag varje krona jag har på konto. Igår tog mina dreamskonto pengar som kommer överföras till bankkonto. Jag har inte råd att köpa mat. Och nästa måndag kommer bli femtontusen kr fattigare. Pengar som har lånat, och allt sparpengar. Jag har ingen annan val just nu. Med flytten måste börja planera mycket just nu. D skulle hjälpa mig, men kommer han hjälpa mig flytta i två olika tider, det är frågan. Jag kommer ta i min bilen så mycket jag bara kan att köra till nya hemmet. Nu funderar att ta extra ledigt i första veckan i oktober. Och vad ska jag göra med Jennica gamla sängen,? Vill slänga det helt, det är för dålig. Och ville köpa ny köksbordet. Sälja den gamla bordet med stolarna. Det är för mycket som måste göra, fixa, och när har tid för det. Jag måste vara just nu stark.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0