Livet mot ljusare framtid

Det känns redan nu att det kommer bli bättre nästa år, jag ser ljuset. Jag ser att det kommer hända något i mitt liv, den känsla bara kommer. Igår var hela dagen hos D, vi rullade talgbollarna och hade rolig tid tillsammans. Jag märkte något i hans blicken. Han frågade en sak, igen, han ville veta om jag hört något från läkare, om mina problem med utebliven mens. Jag svarade att inte än fått svaret. Sen frågade varför undrar du det, han bara jag är nyfiken. Men fattade att han vill veta om jag får barn i framtiden...med honom. Jag har drömt om det allt så länge, och det kommer hända nu snart. Jag vet. Lite senare han öppnade mer och berättade om sin förhållande med sin flickvän/ sambo. Att de är för olika och har haft problem i ett år, och försökt att rädda det men det går inte. Jag sa att det finns alltid en gräns i förhållande , och om man når det, är det ingen ide att fortsätta. Han svarade att de har nått den gränsen länge sen, och sen sa ju att han älskar henne fortfarande. Efter det märkte jag i hans ögon något extra som att vi kom närmare till varandra. Igår pratade att han ville att ska följa med till bibblan med honom, på lördag ska vi till skogen. På kvällen började vi skriva ungefär att längtar efter i morgon och alla dagar framöver, sen att ingen stress att en dag i taget. Vi vet inte hur det allt går i framtiden. Jag vet inte hur kommer han göra nu när de ska avsluta sin förhållande, han kommer ju behöva flytta ut. O börja från 0. En dag i taget. Snart ska till gym, sen ska träffa honom vid kl 12. Och sen ville han bjuda hemma lunch.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0