Söndag

Idag jobbade jag som vanligt, men slutade lite tidigare. Bara att komma hem tidigare. Det känns så tufft igen, som igår kom allt bara , alla de tankarna, men när D ringde och vi pratade fick jag lite energi och ljusa tankar, att får prata med honom ger mig mer livskraft. Innan han ringde grät jag, och han kände den i min röst. Den som finns mellan oss, att vi känner den känsla kan man inte beskriva. Det finns i bådas själen. Ikväll eller snart tänkte städa lite snabbt hemma, jag kommer inte orka städa imorgon eller på tisdag. Det är bättre att ta den nu, när jag känner att kan göra det. J somnade igen här hemma, hon ska städa själv sitt rum. Jag kommer inte stöda hennes rum nu. Det är så stökigt här, har inte tid att städa så ofta. Det behövs nästan varje dag att städas här. Nu är det snart julafton och vill inte tänka på det så mycket, vill bara vara med J och göra ingenting. Jag vill inte veta vad gör andra, hur de firar sina jul, vill inte heller prata med någon. Jag tänkte att stänga av helt mobilen nu under jul och inte ha inga kontakt med anda.På tisdag förmiddagen tänkte åka till Verkö kanske och börja den dagen där med en lång promenad. Ta en bild där, skicka till D, önska bara till honom god jul och inget mer chattandet. Han ville ju att jag ska fira hos hans familjen, hans mamma bjöd oss, men blev tvungen att tacka "nej", Jag förklarade det honom varför, varför blir det jobbigt för mig, han sa då att han fick samma känsla att kan inte fira med honom och hans familjen, Han förstod det. Jag vet att han kommer höra av sig julafton och fråga hur jag mår. Det är bara han som verkligen bryr om mig på riktigt. Nu ska börja städa hemma, istället att vara ledsen här och gråta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0