Back @work

Idag var tillbaka på jobbet efter två dagars paus. Det känns lite jobbig, allt går som det går. Just nu känner mig ledsen igen, jag vet inte varför. Det kan vara att det är februari och 14 februari närmar sig, mycket prat om denna kärlekens dag. Det känns extrajobbig för mig alltid att se andra vara lyckliga och kära....men jag är ensamma. Det är tufft. Jag mår dåligt för det mest just nu att inte ha någon i närheten. Jag försöker hålla ut och inte tänka så mycket på det, men det är svårt. D smsade, bara undrade om jag är ok, svarade att mår bra och hoppas allt bra med honom med. Varför han smsa, säkert vill veta hur jag mår, och säkert vill fråga om ska vara med nästa lördag. Jag känner att behöver ta paus från gruppen, och alla de uppdrag, men vet inte riktig hur ska säga till honom. Eller han ska ha en fest och ska bjuda mig med, det vet inte jag, men om han ska ha nån fest, tror inte att klarar att gå dit. Jag känner mig innerst inne trasig, ledsen, men vill inte visa den sidan av mig. Måndag är jag ledig, har tandläkartid, får se om det blir igen inställd. Om det kommer bli igen inställd, är det nåt fel i denna klinik. Redan två gånger har det blivit så. Sen har jag tvättstuga på kvällen. Tiden går snabbt, redan är det februari, sen kommer den jobbig mars, som är alltid jobbig i början av månaden. Jag försöker att inte tänka på det, men det finns en minne i mig, som kan inte så lätt att glömma bort.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0