En lördag

Det är inte ofta när jag är hemma helgen. Nästan alltid ute med gruppen, men idag stannade hemma. Jag känner att behöver ta det lugnt och inte hela tiden vara ute med gruppen. Igår pratade med Karin( från gruppen). Vi planerar att göra en överraskning till D, han fyller år nästa lördag. Jag vet inte om han ska ha nån fest eller inte, sist han pratade att ha en grillfest. Men nu är han tyst och har inte pratat mer om det. Han skulle prata om sin kalas nu, en vecka innan. De är ute idag, kanske är redan hemma, och vet inte om han har pratat nåt mer. Han skulle ringa igår till mig, men han gjorde inte det. Jag vill inte själv skicka meddelande och fråga om det. Han kan själv ringa eller skicka meddelande till mig. Ingen ide att pressa honom. Sista månad har jag haft så tufft, när har mått så dåligt, så ensamt. Jag har lärt mig att tänka annorlunda, släppa den gamla och leva mer i nuet. Det är jobbigt att göra det, men det finns bara jag som kan ta hand om mig själv, älska sig själv mer. Tänka mer positivt. J skulle gå till sin tjejkompis och sova över men det blev inget. Idag har jag varit hemma, stickat strumpa och städat, och sen umgått en del med J, pratat med henne mycket. Det känns att vi är ofta isär, hon vill vara själv och undviker mig. Samt har börjat mer med Yoga, försöker lära mig nya ställningar nu från boken. Det känns att Yoga är en hjälpmedel att må bättre, det gör skillnad med själ och kroppen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0