Jennica 13 år

Idag fyller min J 13 år, tiden går för fort. Hela livet. Hon fick presenter, och ville inte öppna , hon ville vänta, men kunde inte. Hon fick ny mobilväska som hon önskade och hon blev jätteglad för det. Nu är hon i skolan, jag sitter här bakom datorn, betalade några till räkningar. Jag måste räkna nu varje krona. Jag betalde även kredit för Avanza. Tyckte det är bättre att betala av det, för att jag vet att kommer behöva ta ut pengar därifrån. Det kommer bli tufft nu, när jag måste betala själv den mobilräkningen som J hade. Det går inte mer att diskutera med hennes pappa, han skrev bara ungefär att det är mitt ansvar, att ha koll på henne, och han har för mycket skulder redan...jag svarade inget tillbaka, jag ville inte mer att får hans skit på mig. Igår hade utvecklingssamtal, och det gick jättebra. Det börjar hända lite mer på jobbet nu, efter det jag hade pratat med personalchef. Det känns lättnad. Nu ansökte ny bostadbidrag, jag kommer får säkert mindre nu, räknar max tvåtusen nu, och kommer bli avdrag där i några månader. Idag ska J får bestämma mycket, hon ville gå äta pizza, tänkte åka och äta ute eller bara beställa och hämta, vet inte än. Kollade att man kan beställa också, kanske är det bättre. Vi ska får se. Mamma ringde ville gratta J, hon skickade sms till henne, Och nu vill hon skicka ett paket till henne, jag sa att hon behöver inte, men hon jajaja jag skickar. Jag vet att hon kommer skicka även pengar till henne nu, lite. Men det behövs alltid. Jag försöker ta det lugnt, men det är för svårt nu igen. Imorgon kommer D att fylla år.Jag kommer gratta honom bara på FB. Igår upptäckte att han är intresserad av en 80 tal fest ikväll, det var jag med. Så att kanske han ska gå festa ikväll. Han fyller år och såklart vill han ju fira och ha kul. Han kommer ju inte fråga mig, eller inbjuda mig till hans fest. Nej, det ska han inte göra. Han har ju närmare vänner att festa, och hans flickvän att festa. Det gör fortfarande ont i mitt hjärta, jag känner att har kvar de känslorna. Jag vet inte vad ska jag göra åt det. Jag måste hålla mig lugn. Och inte tänka på det så mycket. Idag ska åka och handla, sen tänkte även att tanka bilen, om jag ska åka och slänga alla grejerna som har hemma. Det blir en trip till bubbletorp. Kanske är det bättre att göra det, då är det gjort. Nästa vecka har J sportlov, jag frågade om hennes vänner är här, och hon sa att hon ska träffa några kompisar. Det känns bra att veta det. Jag tror att ska ta alla grejerna och åker att slänga de. Det blir bättre att ha mer utrymme hemma då. Hemma länge sen, var ute på Verkö, gick lite vilse men hittade sen väg tillbaka. Snart ska ut med J, Vi ska åka och beställa pizza. Sen ska äta hemma. Kl 21 är det biodags, igår bokade redan biljetterna, så sugen att gå till fest ikväll. Så sugen, men kan inte ju gå. Kanske kan ta nån annan gång. J har varit idag ganska ok, hon är pigg och glad, och nu är hon en tonåring. Det känns även för mig extra jobbig just nu. Jag vet inte,men känner min ensamheten att smyga igen närmare. Det blir kanske jobbigare imorgon när D kommer fylla år. Han kommer kanske dela nåt där...som kommer kännas extra jobbig. jag vet inte. Det dag kan jag klara. Jag måste vara stark, jobbar ju helgen nu. .

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0