Trött

Trötthet är på besök hos mig. Jag känner mig för trött sista tider och ledsen...jag vet inte varför. Är det vädret? Jag längtar efter våren, solen, allt fint ute, alla blommorna, la undan vinterkläderna. Tiden går bara. Idag tog mina d vitamin tablett, de första. Igår var dag som vill bara släppa , men kan inte. Meddelande från Försäkringskassan, att ska betala tillbaka 7500 kronor....ja, att hade lämnat fel uppgifterna, arbetsinkomster, hur skulle räknat rätt när var timanställd. Nu har inget val att betala tillbaka, men ska dela det för fyra månader, så att kommer vara utan bostadsbidrag i fyra månader, eller några hundra kronor bara. Det blir tufft, för att har tandläkarkostnad nu som börjar, men kommer klara mig, tar alla sparade pengar som jag har. Jag har ingen annan val. Igår var ute med D, han började prata om kanske han ska ha en fest när han ska fylla år, korvfest ute...nästa helg blir det. Men vi planerar en liten överraskningsfest för honom. Jag pratade med honom lite att kommer ta paus från gruppen denna månaden, att behöver lite vila. Han förstår det, han vet inte att kommer helt plötsligt när de ska kalka ute ...Jag måste prata lite ihop nu med andra också. Och nästa vecka kommer J fylla år. Jag vet inte vad ska göra för present för henne. Funderade beställa hårfärg som hon vill ha nu. Och läste att hon måste bleka först håret. Ah det blir helt sjukt om hon ska färga själv håret nu. Och att gå till frisören, det går inte just nu. När man har skuld för 7500 som måste betalas tillbaka....och om tre månader kommer jag fylla år själv...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0