Vinter

...är här, det har snöat. Nu har det smält bort en del snö, och är så blöt ute nu. Jag längtar efter våren, solen, värmen, att vakna igen till liv. Jag känner mig ganska trött och seg. D berättade att köpa d vitamin, att börja äta. Det hjälper när man är deprimerad, och mår dåligt. Nu hoppas att de kommer snart. Nästa vecka kommer bli bra, jag hoppas innerst inne nu att det kommer bli förändringar på jobbet. Att kan börja andas lite lättare nu, och behöver inte mer att stressa. De sista dagarna har börjat ta det lugnare nu, tar små pauser, ca 5 min att bara andas, och blunda ögonen och bara vara här och nu. Jag har börjat att meditera nu lite oftare, vill lära mig göra det. Imorgon är ledig, men har mycket att göra. Dagen börjar med besök till tandhygienist, räknar ca en timme. Sen ska möta D, och vi ska åka till fåglarna. Han ville gå förmiddagen, men vill göra undantag. Jag skrev att han kan åka utan mig, och han tycker att det är lite för sent. Men nej, han vill att ska följa med. Jag vet inte vad ska göra utan honom. Jag kallar honom min bästa vän, han är det. Jag har nu försökt att lämna den gamla bakom, och inte tänka på mina känslorna med honom. Det är dags att släppa allt detta. Imorgon ska ta upp det nu att berättar honom att kommer ta paus från gruppen denna månaden. Det blir överraskning när de ska kalka, vi ska fira honom, han vet inget om det. Nu ska ta en dusch,snart ska J sova och vill inte att hon ska höra när jag är duschar eller diskar, eller gör ljud. Hon ska ha det lugnt nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0