En upp och ner dag

...kändes idag. Det började helt normalt och bra, men sen sakta sakta började den känsla komma, ensam...besviken...ledsen... Vi var ute i skogen och eldade. Det var redan bestämt att vi ska göra det. För några dagar sen pratade med D, att vi ska grilla och han ska ta med korv, men jag kan ta med annat att grilla. Då tog jag med egna vegetariska köttbullarna. Men sen när vi var i skogen, såg jag att han bjöd till alla korv men inte till mig, att han hade redan tidigare sagt till andra att han ska bjuda. Och där var jag ensamma och åt min mat...jag kände direkt utanför...ledsen... innan märkte att de pratade om när de fyller år och vilken stjärntecken är de födda, ingen som undrade/ frågade mig...den kändes så jobbigt att vara igen utanför. Så att sa att går en sväng, jag var nästan halvtimme borta..jag ville bara bort från dem. Sen gick som vanligt, men mår just nu så dåligt att tårarna kommer. Mobilen dog i skogen och tog några bilderna, D säkert kommer ringa att skicka till de, men tänker inte ladda mobilen. jag vill inte ha nån kontakt med någon just nu, eller med honom. Det var så jobbigt för mig att vara där, känns att det kommer inte vara bättre, eller kan det bli bättre. Liksom ingen som ser mig, det kändes så idag. När var i skogen, tänkte att ska gå ur i gruppen...men håller mig kvar, men inte på FB...Jag höll alla tårarna hem. D körde mig hem, sen kom den andra tjej ut och satte fram. Sa bara hejdå och bara gick. Nu kom hem och bara vill gråta , det gör s¨å jäkla ont. Jag försöker, men känner mig så himla ensam efter dagen i skogen, jag såg hur jag blev nertryckt, jag kände mig. Nu smsa till D, och skrev bara att räkna inte med mig om de ska ut om två veckor, jag har ledsen. Hoppas att nån annan kan följe med i gruppen. Inget mer jag skrev till honom, direkt stängde av mobilen nu, jag vet att han kommer ringa eller skicka meddelande. Han måste fatta det nu, han måste se själv varför jag skrev så, han såg mig själv, han gjorde inget mot det att jag ska vara "med gruppen". Det var den sista droppen. Jag orkar inte med det just nu. Han svarade ganska snabbt tillbaka, och där började bara den smsade. Sen ringde han, vi pratade om det allt tills allt var lugnt. Lät det bara vara, nu sms om han får ringa mig lite senare att han måste säga en sak. Jag svarade att det är ok, att ringa närsomhelst. Vad mera han har säga? Vad vill han mer prata om...och nu jag tänker hela tiden vad är det mer han vill säga. Kommer han fråga om jag har känslorna ? Har han märkt nu när jag sms i början av vecka , där skrev jag ungefär att har gamla känslorna som kommer tillbaka, men skrev inte att med honom...nu vet inte jag vad är det mer han vill säga. Jag är så rädd att svara nu när han ringer. Varför ville han ringa lite senare? Är han med sin flickvän just nu, att kan inte prata. Det måste vara så... Tårarna...lyssnar meditation musik på dator..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0