Ett steg i taget

Ingen som kan stå på min väg och bestämma över mig. Det är bara jag som lever mitt eget liv, det finns bara jag... Det har varit jobbiga dagarna sista tiden, men försöker ta det just nu lugnt och tar en dag i taget. Det känns rätt att komma tillbaka till FB, loggade in idag, gillade några finaste inlägg på D-s tidslinje. Och sen försöker får lite mer vänner, skickade fyra vänförfrågan, kommer de alla svara mig, eller vill inte bli vänner. Igår kväll pratade med den nya tjejen som kom till våran städpatrullen gruppen. Vi pratade om D-s födelsedag att vi ska köra för honom några presenter, och ska baka en kaka. Om han ska inte ha nån fest. Idag vi ska ut och mata fåglarna. Jag behöver att komma ut till naturen. Igår pratade med personalchef , om hur illa jag mår och är vid gränsen att utbränna mig. Jag pratade öppet nu, och sa att vill jobba 4 timmar inom städ och kan 2 timmar göra nåt annat, plus kommer jag byta våningen. Men vet inte om hon kommer göra nu de förändringar. Men det känns lättnad nu att fick prata om det. Nu är jag ledig i två dagar, kan ta det lugnt. Ikväll blir det yoga igen, en gång i veckan. Det känns bra för kroppen. Min ny mobil kom så snabbt, och har kommit igång med det med nu. Det känns bättre med det, J hjälpte mig i början mycket. Hon kommer fylla år, och har börjat att prata att ha en biokalas kanske. Det känns en underbar ide. Nu har jag varit ute med D i skogen, vi var ute hela förmiddagen, kom hem efter kl 13. Det kändes så lugnt att vara ute, men känner mig trött ganska ofta. Han sa att han rekommenderar att äta D- vitamin. De är bra när man känner sig deprimerad, ledsen. Han vet och ser att jag mår inte så bra. Just nu vill jag ta det lugnt. Jag känner själv att behöver bara slappna av lite. Ikväll ska till stan, yogakväll igen. Jag känner mig så skönt efter det alltid, men svettig är det alltid. Jag börjar känna mig mer och mer lugnare. Snart kommer J hem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0