Ny vecka/ny månad

Ny månad som börjar...med snö och regn. Nu känns att vinter har kommit men det är inte så kallt som det skulle vara. Februari är den sista vintermånad. Kommer det bli snö och kallare, det vet man inte. Jag längtar efter våren och allt grönt, och fågelsång. Jag lämnar den jobbiga vecka bakom mig, jag måste just nu vara så stark jag bara kan, jag måste stå på egna ben. Ingen som bestämmer över mig,det är så mycket som jag håller i mig, det är mycket som jag vill säga, men vågar inte. Men nu kommer jag upp och kommer kämpa så mycket jag kan att inte ge upp hoppet. Särskilt med jobbet. Ringde till facket, men de har lång kö, lämnade mitt nr, de kommer snart ringa upp mig. Jag har massor av frågor, som vill ha svaret, som känns så fel på jobbet, och att jag är själv på väg att utbränna mig helt, jag är på väg snart, om det blir inget förändring nu, då söker jag nytt jobb. Kanske är det dags att lämna det bakom och gå vidare, jag behöver ett nytt jobb om jag vill sluta där. D ringde mig igår kväll, jag hade känsla att han kommer ringa, och det gjorde han. Det känns så skönt att prata med honom, att jag har honom som vän. Han bryr så himla mycket om mig, han gör det verkligen. Jag trodde inte att kan lita på någon såhär mycket, som vill hjälpa mig att må bra. Det är dags att börja förändra sitt liv, det är dags att förändra sig själv. Det är tufft men vet att kommer klara det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0