Trötta Tiina

Ja, jag är trött. Hela dagen varit ut med D, plockat skräp, hämtat släp. Imorgon kommer han redan vid kl. 7 hämta mig och annan kille i gruppen. Det blir en jobbig dag att köra bort allt skräp nu imorgon. Men sen kommer det kännas bättre att man har gjort något bra för naturen. Och idag sa D, att vi ska gå imorgon efter allt jobb att äta något gott, och han vill bjuda mig...för att ofta är vi ute med min bil..så snällt av honom. Det känns så varmt i hjärtan att ha honom som min vän. Idag pratade även om hans nytt jobb, om han kommer hitta en bostad. Jag gör så gott jag kan, att hjälpa honom. Det börjar kännas lite jobbigare just nu att träffa honom för ofta, de känslorna finns kvar hos mig, och kan inte göra inget åt de. Bara att låta vara, och inte visa de. Det gör bara så ont ibland. Jag saknar honom, varför varför. Jag önskar att ha honom eller hitta någon, jag saknar så mycket närhet, glömt hur det känns. Jag kommer inte mer att vara så ofta ute nu med honom, att fixa de grejerna. Nästa helg jag är ledig, kommer jag inte gå ut om han kommer planera något. Nästa gång blir det kalka i skogen. Det är en stor projekt. Det blir slutet av februari. Jag börjar längta efter våren just nu. Bara den vinter är så jobbigt nu, men tiden går snabbt. Imorgon ska J ut till bio med en tjejkompis. Sen kommer de hit, och hon kommer sova över här. Nästa månad kommer J fylla år, jag vet inte hur vill hon ha sin kalas, men hon sa att hon vill inte ha nån kalas...jag vet inte varför vill inte ha nån kalas, förra året ville hon inte heller. Men andras kalas vill hon alltid att gå. Men det är hon som bestämmer det. Nästa vecka ska börja med yoga, kollade upp det, och planerar att gå redan på tisdag. På måndag ska fråga den arbetskollega som ville också börja. Det känns just nu bra, att börja med det. Jag känner att jag behöver det. För att känner mig ganska stressad och alltid så trött på allt. Jag försöker att följa mina regler nu som hade för mål för året. Det funkar inte alltid, men gör så gott jag kan bara. Nu ska läsa kanske en kapitel i boken. Jag lånade redan en ny bok, och sen köpte även en bok till mig själv. En bok som ger mig lite mer kraften, tips för ett bättre liv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0