Tuffa tiden

Det börjar kännas nu för tufft. Med allt. Igår fick jag mobilräkningen, J-s ...2100kr. Jag fattade inget hur kunde hon ha så hög räkningen. Sen kollade faktura och såg att det var i tunes betaltjänst. Så att pratade med henne igår, hon raderade sina spelappar, som hon hade laddat ner. Jag hoppas att de var de appar. Sen sa att kommer dra hennes månadspengar nu, i ett år. Hon kommer får nu bara hundra kr för månadspengar. Men hoppas nu att hennes pappa kommer skicka till henne pengar extra. Han är redan så snål. Det kommer bli tufft månad, mycket utgifter blir det. Men håller koll nu extra, att inte använda de lånpengar, som ska ha till tandläkarkostnaden. Jag har inte än kommit till tandhygienist. Två gången har det blivit inställt. Om det kommer nu att även tredje gång kommer inställa, då är det nåt annat som är konstig. Tur att jag är i kö hos folktandvården, kommer jag får tid dit under sommaren säkert, hoppas jag det Och då börjar jag yoga, redan nästa vecka. Min yogamattan har kommit nu också. Idag ska ut med D, plocka lite skräp och sen hämta släp. Han kommer får jobb till Öland, och söker bostad nu. Det är så tråkig att han kommer kanske flytta dit nu på riktig. Just nu gäller det sex månader, sen han vet inte om han kommer fortsätta eller inte. Det är bra för honom, han behöver ett jobb. Det jobb är i slotten, hos kungen. Jag försöker nu hjälpa honom lite att hitta bostad till honom. Minns att var en kille som bor där, tänkte söka upp honom, kanske han vet. Men han kommer tvinga mig att ses sen. Nej, tack. Jag har kollat hela tiden på min blodprov svaret, som ska skickas till gyn, sett inget än, men idag hittade den provsvaret, vet inte vad de värden visar, men läste att de har skickat nu. Så att väntar nu när får ny kallelsen. Det känns lättnad men samtidigt är det fortfarande så jobbig. Det är tidig klimakteriet, tror inte annat just nu. Men måste vara stark just nu att inte bryta ihop.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0