Tänka mer på sig själv

Jag måste börja tänka mer på mig själv än andra. Det är mycket annat som jag prioriterar, att tar inte hand om mig själv så väl. Jag står på mina egna ben, måste vara starkare. Igår smsa till x om nya underhåll, han har inte läst meddelande. Idag får han lön och betalat underhåll också. Nu måste han betala extra, men han måste läsa meddelande. Han vill kanske kriga med mig som vanligt. Det är fortfarande öppet om J ska till honom eller inte. Han skrev att han tog ledigt en extra dag, men vet inte om han får ledigt, så att jag måste vänta nu . Det kommer kännas så bra för mig att får vara utan henne en liten tid. Jag behöver tid på mig själv. Idag beställde nya sminkpaket, tänkte att kan börja använda igen att känna mig snyggare. Hela februari och mars har inte jag sminkat mig ingenting. Nästa månad planerar att klippa mig, men vet inte än när. Jag funderade att klippa när J är inte här. Nu hittade en som kostar ca fyrahundra kr, kan spara en hundralapp för klippning. Idag ska jobba lite senare, måste städa lite till hemma här. Sen tänkte åka och slänga lite sakerna hemma till återvinning innan jobbet. Det blir lite bättre hemma här nu när rensat lite extra. Även kan sälja lite på tradera , hade fått redan bud, men det är bara de lägsta just nu. Jag får iallafall lite extra. Jag ska fortsätta sälja nu, det är inte mycket men varje krona betyder för mig. Jag har nu känsla att det blir tuffare nu att betala allt, och räkna extra allt. I aprill börjar min tandläkarbesök på riktigt, och vill inte tänka på de kostnader. I maj har redan extra utgiftre- bilskatt, csn . Jag vet att klarar mig över även den bergen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0