Det går sakta men framåt

Nu har man blivit ett år äldre. Dagen gick bättre än hade tänkt. På morgonen fick samtal av D, han behövde släppa ut små grodorna innan de skulle dött med kylan, så att åkte med min bil. Han swishade pengar för min födelsedagen, skrattade. Sen åkte jag med J till Lund-Malmö. Det var skönt att åka bort lite. J tyckte om hotell och vill åka tillbaka dit annan gång. Många som grattade på min dag, mest på FB, tackade sen alla. Min familj ringde med. Men fick inte ta samtal av bror, men smsade att körde när han ringde. Och mamma sa att hon skickade iväg paket...jag vet redan vad finns där, hon sa att pengar till J också för hennes present. Och väntar nu bara paket,,, om hon skickar till mig lite pengar, det är säker men vet inte hur mycket. Det är dum tanke... Nu är ofta bakom dator, mobilen och kollar mina pengar, hur kommer klara att fixa allt detta. Just nu tänker jag att kommer sälja mina fonder...och kommer även ta ut dreams pengar...jag har ingen annan val...jag vill inte låna mer pengar. Jag måste räkna just nu varje krona. Det kommer säkert att bli bra. Jag tänker positivt. Jag försöker ta det lugnt nu efter alla de år jag har mått så dåligt. Det är ingen ide att vara så negativ, måste tänka på mig själv. Idag är ledig, men har tandläkartid att passa. Nu har jag två besök, laggas några tänderna sen kommer fixas de två krona med pelare, och sen ska får se vidare när finns tid att fixa de framtänderna, boka tid och samla ihop de pengar. Jag kommer se att kanske får tid när får jag lönen...att sen kan se vidare att får pengar ihop för alla räkningar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0