Ny månad

Nu är det maj. Tiden går så snabbt. Jag har inte hunnit att skriva mina tankar här. Det är mycket som bara varit. Mest bara jobbat, men idag är jag ledig och tänkte ta en liten sväng ute till Verkö. Bara att får lite energi., att vara inne i skogen , i naturen. Det känns att jag börjar sakta at "hitta hem", börjar lite mer att tänka på mig själv, och inte mer tänka på andra. Nu har även börjat att undvika FB mer, bara loggar in på kvällen , en gång , inget mer. Jag känner att det tar för mycket min energi just när jag är ofta där inne och kollar runt. Det ät viktig att jag mår bra själv. Igår gjorde en ca halvtimmars meditationen.. det känns så skönt efteråt. Mest orolig har jag varit sista tiden, hur kommer jag klara tandläkarbesöket, imåndags var igen där, fick betala nästan sextusen...det finns mer att fixa, men försöker att inte tänka så mycket på det. Det blir en tuff år nu som är kvar, att betalas de skulder som kommer jag att ha nu. Men tänker positivt nu och vet att klarar alla hinder. Jag läser hemma, har en bok som måste hinna läsa ikväll. För att jag har lånat två böckerna från bibllan , som måste också hinna läsa nu. De böcker kommer öppna nya dörrar för mig. Jag vill bli min egen vän, att börja älska sig själv först, och öppna upp sig mer till andra. Inte mer att vara så negativ. Ny månad , ny Tiina.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0