Tiden rinner i väg

Jag har inte haft tid och ork att skriva här så ofta, lever en dag i taget och försöker vara stark. Det är just nu för jobbig med J, som är nästan hela tiden arg, förbannad, stressad. Nu är hon ute lite med sin kompis vid skolan, de ville gunga där. Igår hade tur och fick henne lite ut i friska luften. Jag försöker henne att vara ofta ute och i naturen och röra sig lite mer. Eget liv går som vanligt, upp och ner hela tiden. Det är inte så lätt men håller huvudet uppe...det känns så tufft nu men måste tänka positivt. Idag skulle D komma förbi och ta sina grejerna i min bilen. Han upptäckte när han lånade min bil att det är fel med däck, vi pumpade men det gick inte bättre. Han sa att måste skaffa nya däck, att kommer inte bli godkänt nästa gång, tänkte att ska köpa nästa år. Men har hela sommaren kvar att köra med de däck. Nu funderar att skaffa redan nu under sommaren. Mina tänderna kommer fixas efter sommaren, fick nya tiden, men de kommer kosta ca femtontusen och kommer lånad pengar, vet inte hur mycket, men tar ut alla sparade pengar först , eller räknar ut den summa. Det blir en tufft sommaren, men ska göra allt vad kan att J ska får det roligt. Hon ska till Spanien med pappa, stannar hos honom i två veckor. Jag har läst en bok, som hjälper mig lite med mig själv, och att tänka mer på mig själv,och att var egen vän. Och inte mer tänka på andra så mycket. Jag håller borta mig från negativ personer, de tar bara mina krafter. Nu väntar att D ska svara , men vet inte när han ska göra det. Jag behöver just nu att komma ut... tänkte ta en lugn löprunda, jag måste få ut härifrån....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0