Det finns hopp fortfarande

Idag hade äntligen besök hos gynekologen. Jag hade tur att fick träffa någon annan idag, någon som lyssnar mig, och förstår mig. Det finns hopp att bli gravid, men det blir en kämpande för det. Hon kollade ett prov, och såg med detta prov att det finns ägg, men det är för låg, och blir svårt att bli gravid...när man inte tar hormoner. Det finns större chansen att bli gravid via ferilitetskliniker i Danmark, som kostar mycket. Chans finns via de, att bli gravid, men inte heller så stor. Hon sa att jag ska fundera för det( med min partner). Det är han och jag med såklart att skaffa ett barn. Men just nu fick jag utskriven plåster( östrogen) och progestoren. Som kommer köpa ut när jag får lön. Det känns lugnande för mig, att veta det hela. D vet att var hos läkare, men har inte än pratat med honom. Han har annat att tänka. Om en stuga på Verkö, som han vill köpa. Men det är stopp att det finns ingen möjlighet att låna pengar för honom. Han vet att jag vill hjälpa honom med att han kan köpa den. Hans mamma ska inte heller hjälpa honom med det, inte heller hans flickvän sade " nej" . Han är så förbannad att hon vill inte hjälpa honom, att han är på väg att göra slut med henne. Jag förstår honom helt, och tycker att det är jättedåligt av henne, om hon älskar honom på riktigt. Imorgon vi ska träffas att kan prata lite mer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0