Semester 2020, del 1

Nu har jag semester, första delen av det. Jag kommer att får även den andra delen också. Det känns bra. Och hoppas att kommer ha kvar min anställning efter oktober. Livet går sakta vidare. Jag och D stoppade vår "lilla" förhållande. Det känns inte rätt för båda att ha två olika del av sk förhållande/ vänskap. Han är inte redo helt enkelt, och även han är rädd. Om vi ska ha sk dejtande bara för sex, att det kan komma fram känslorna någon av oss. Det var jobbigt i början för min del, för att ville de mest av allt. Men han känner att han har dåligt samvete, att ha det såhär. Vi kan bara se hur det kommer bli framtiden. Han berättade att det ser inte ut bra mellan hans flickvän, ungefär att hon vill inte ha den förhållande de har just nu, och känns att hon vill göra slut med honom. Jag har förstått länge sen, när pratat med D om det, att det är ofta problem mellan de. Det är ingen ide att vara tillsammans när det känns inte bra. Jag vill inte pressa honom. Det är svårt för honom att hitta egen bostad just nu. Vi är vänner vidare. Igår bjöd han hem, och vi tittade en film. Det känns bra att ha just den lilla kontakt med honom, som bara vänner. Jag håller mig tillbaka mycket mer just nu, och vill inte släppa så nära honom. Ibland känner jag honom för nära, när han kramar. Ibland trycker han så nära sig till mig, ungefär att han saknar mig så mycket. Vi är ofta ute, nästan varje dag. Mest bara som att fixa gruppuppdragen. Det finns dagar vi är dagar utan att ses, och det känns inom mig jobbigt. Det finns något extra mellan oss, och vi är så lika. Det har även han sagt till mig. Han bryr om mig så mycket.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0