Sista maj

Idag är det sista dagen i maj. Tiden går så snabbt. Jag tycker att det har varit en bra månad. Det började när jag fyllde år, men var ju lite ledsen och även besviken lite på en person som är viktig i mitt liv. Och denna månad kändes det att det är förändringen på väg, jag fick den tecken och känner mig just i rätt väg Igår hade en lugn dag, hemma. Sen gick och handlade och tänkte att kommer se D, och där körde han förbi mig. Men märkte inte mig. Vi pratade via messanger lite, idag vill han prata lite mer. Jag läste inte hans sista meddelande, eller öppnade inte upp den. Och nu har inte varit aktiv, inte varit inloggad över 12 timmar. Jag känner att om jag gör det kommer jag bara vara ledsen och mår illa. Just nu vill jag vara med mig själv. Dagens plan är att åka ut till Verkö på egen hand. Och sola i några timmar, jag tänkte åka vid klockan 10 tiden. Jag känner själv att vill inte vara i stranden, när jag känner mig så ljus. Det blir varma dagar nu i några dagar. På tisdag ska till läkare kl13, innan dess tänkte ska åka ut till Saltö och sola lite där. Och kanske ta första dopp. Om jag vågar. Snart är klockan 7 på kvällen, och har lite tid att bara kunna vara här. Idag var jag ute på Verkö i några timmar. När jag kom dit fick en meddelande av D, vi pratade innan dess och skulle höra av sig senare . Och där kom hans meddelande helt plötsligt. Han vill träffa mig redan ikväll, tydligen kan inte vänta tills imorgon. Så att han ska till mig vid klockan 8, vi ska ta en promenad ute sen ska se och är inne hos mig en stund. Bara att vara med honom, att vara i hans närheten. Jag behöver inget mer. Jag har ätit middag och har bakat glutenfritt till mig. Ska bjuda till honom med. Han älskar alltid vad jag bakar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0