Mörka brickor

Jag ser på väg svarta brickor som känns inte bra för mig... För några dagar sen när skulle gå till parkeringen på morgonen såg D sitta bilen och prata i mobilen. Vi vinkade bara. Han hade säkert kommit hem, var hos någon ny tjej.... Jag tänkte inte alls på honom, det är hans liv. Men på morgonen såg inte alls hans bil på parkeringen...Sov han hos någon annan . Har han redan träffat någon ny... De tankarna och oroligheter kom smygande tillbaka. Då tänkte om han var hos C.. jag smsa och skrev lite . Han skrev bara att hon jobbar och smsa mer senare, och att jag behöver inte vara orolig. Vad är det? Vet hon någonting om detta, vad jag inte vet. Hon har inte hört av sig. D var ute idag och plockade skräp. Han hör av sig alltid efter det till mig, om jag vara inte med. Men hört ingenting från honom. Det känns lite konstig. Hur jag går vidare, vilken väg jag ska välja.... Det finns kvar inom mig att inte släppa honom alls iväg, den känsla att han kommer till mig snart tillbaka. Att stanna. Varför de tankarna förvinner inte bara, varför de tankarna finns kvar hos mig. Jag försöker just nu undvika honom så mycket jag bara kan. Att ge tid för mig själv, att vara med mig själv. Men det är så svårt. Hela veckan har jag hållit ihop, men nu känner mig igen så låg. Bara vill gömma mig under täcken. Jag stängde av ljud i mobilen, och kommer inte kunna prata med honom heller just nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0