Jag ser lite ljuset

Det har varit jobbiga sista dagarna, har varit ledsen , gråtit mycket. För några dagar sen pratade med en tjejkompis, som kan lita på. Hon stöttade mig att ta det lugnt med honom( D) . Och inte pressa honom, för att han mår verkligen inte bra. Han är vilse med sitt liv, och kan vara så att han känner mer och mer för mig, och istället satsa på , flyr han. Och det känner jag med. Och den andra tjej, som kanske han träffar r nu hans tröst. Det är jag helt säker att han söker bara tröst hos henna. Idag hade psykologtid på morgonen och fick prata ut mig. Och hon sa att det är så att han är deprimerad med sitt liv, och känslomässigt vet inte vad han vill, det är anledningen att han tar avstånd ifrån mig. Han har sagt samma sak till mig, att hans liv är kaos. Och han behöver söka hjälp, när han är så låg och deprimerad. Han vill inte söka vård. Men idag pratade med honom om detta, och han lyssnade mig. Han kommer söka hjälp, Vi pratade även lite vår relation, att även hans mamma säger att inte nu gå i en relation med mig, när han är för låg. Att det kan bli bara tröst mellan oss, och sen bara ta slut. Han sa till mig, att han kan inte lova ingenting. Han vet inte om han kommer välja mig... jag blev lite överraskad att han sa såhär. Att det finns en hopp för oss, och jag känner det att det kommer bli vi. Jag känner det innerst inne redan nu. Idag var vi ute i skogen , mata fåglarna och han visade tecken att han mår bättre. Vi kramades några gånger, och det kändes det verkliga kramen som det är mellan oss. Han kramades hårt. Han gick träna nu och sa att vi hörs lite senare. Han skulle sagt bara " vi hörs". Jag känner att han ser mig en annan människa med nu. Han vet nu att jag pressar inte honom, berättade om min möte med psykologen, han har blivit lugnare nu känner jag. Det är ingen som kommer mellan oss. Aldrig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0