Lång söndag

Det blir en lång kväll. Jag håller på packa grejerna men det är kaos, att tar det lugnt nu lite. Jag skriver ner de viktigaste vad jag behöver köra imorgon att klara kvällen och natten. Jag tar det sakta, jag klarar inte av stressen. På tisdag kan åka fler än två gången. Imorgon planerar att köra minst två gången, tror inte att hinner mer. Jag planerar fixa fönstrerana imorgon direkt jag ska till lägenheten. Jag ser runt om mig, och det är för mycket och har ingenstans att packa grejerna mer. Det är bättre att tar sakta , kan använda kassarna jag använder sen. Nu skrev ny planeringslista. Jag sov jättedåligt såklart igen, vaken igen vid klockan 2. Nu tvättar jag samtidigt ikväll, sen tänkte ta en bad. Det behöver jag. Idag pratade bara lite med D. Han ringde förmiddagen men hörde inte när han ringde. Sen svarade han inte. Jag körde Jennica halvvägs till sin pappa, sen ringde han. Men kunde inte prata. När jag var hemma, ringde honom. Vi prata inte så mycket, igår kväll han skrev att han ska åka till gamla kompisar, dricka öl. Idag hade varit ute och grillat med några kompisar, hade trevligt. Jag frågade inget med vem, jag får inte bry om det just nu. Jag vill inte göra sakerna värre mellan oss. Han kändes ganska trött, vi pratade inte så mycket. Jag sa att ska tvätta och packa. Han sa att vi kan höras senare eller imorgon , att han ska sova tidigt ikväll. Jag vet inte vad är det som har hänt med honom. Igår vi fick prata ut öppet, han hörde hur jag mådde, hur ledsen jag var. Jag tror att han fattar nu, att han vill inte förlora mig. Men vet inte ju det som han sa, om denna tjej. Kanske säger bara att tar det lugnt . Men en sak som försökte förstå. Han sa igår att han vill krama mig. Det sista dagarna har tagit för honom för mycket energi. Nu försöker själv ta det så lugnt som möjligt och inte tänka för honom så mycket. Denna vecka kommer jag vara helt slut. Flytten kommer ta allt min energi. Och måste hinna ju flyttstäda också. Det kan jag göra när jag har tagit alla grejerna ut. Det kommer ta tid, men vill ju hinna vara klar på torsdag, att kanske hinner städa fredag här. Innan ska hämta Jennica.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0