Livet

Det är dagar när jag kan vara hur glad som helst, och dagarna när jag är ledsen och vill bara gråta. Idag är det sån dag att vill bara stänga av allt och bara gråta... D har varit nu i en vecka borta, och det gör så ont. Allt gick bra och han mår bättre. Vi har pratat videosamtal nästan varje dag, tills igår. När han slutade med detta... han säger inte varför, han bara känner så. Men känner att det är nånting som har hänt med honom, att han vill inte att jag ser honom. Jag har inte frågat mer. Han har börjat säga till mig igen " puss och kram". Men vet inte hur seriöst det är han säger. Han säger alltid bara " kram" men nu börjat med detta. Jag har ju skrivit till CC , igår bara om hon har kunnat prata med D, men hon svarade att inte, att han har inte orkat. Och idag säger D, att han vet att jag pratat med henne. Vad är det fel på henne? Varför måste hon säga allt till honom Hon spelar dubbelspel, känner jag. Och nu vill inte ha mer kontakt med henne, vill bara radera bort henne i mitt liv, men hon kommer finnas i hans liv. Idag pratade han igen om ivf att börja med detta. Att han har funderat på det, ungefär om det inte gå mellan oss, dvs om mina ägg funkar inte, att vi kommer använda cc ägg... jag blev väldigt besviken och ledsen. Och sa att då kommer det vara eran barn, jag kommer bära 9 månader, och sen kommer hon vara henne mamma. Han säger bara att nej, det blir ju våran barn. Jag hoppas verkligen att vi går inte så långt, med detta. Det känns inte alternativ för mig. Och just nu tar jag det så hårt, att jag blev inte gravid på normalt sätt. Jag har inte pratat med honom om det, hur jag känner. Jag kommer lyckas att bli gravid med mina egna ägg. Det kommer kosta en del, men D hoppas ju fortfarande att vi kommer får det gratis. Och nu vill även han skynda den processen. Jag har kollat upp redan en klinik i Danmark. Och skulle bara fylla i journalen , skulle gjort redan prover förra månaden. men det blev stopp när han fick beskedet att han bli opererad. Det är tufft att vara så långt borta ifrån honom, men vi har den fina kontakten och det betyder mycket.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0