Dag 5

Dag 5 . Söndag. Det är solig ute men jag sitter inne, har ingen lust att vara ute. Jag vill ju gå ut till skogen. Men känner att klarar inte det, inte än. Mina sår är fortfarande så djupa så djupa. Det känns fortfarande jobbigt inom mig, men försöker att vara stark. Ikväll hoppas att han ska åka träna nu, så att kan gå och lämna arbetskläderna bakom hans dörr. Och slippa allt detta. Jag har ingen aning om han har sagt något till andra . Ingen som har hört av sig heller. Han lade upp inlägg i gruppsidan, jag kollade in men reagerade inte alls. Och han har inte heller hört av sig , att ska gå in och " gilla" inlägget. Även A har inte varit inne där. Hon är lika förbannad för honom som jag är. Men han har fått sin läxa nu, men tror inte att han kommer bli en bättre människa för det. Han har haft såna problem länge, och tidigare men han har kommit undan. Att alla de år jag kände honom, märkte jag inte den andra delen av honom. Att han kan vara två olika personen. Det kommer ta tid att komma över helt, jag vet det kommer ta lång tid för mig. Vissa stunder gör det ont och tårarna bara rinner. Men vet att det kommer inte bli bättre om jag gråter efter honom. Det som är gjort är gjort, man kan inte gå tillbaka och göra sakerna annorlunda. Men man kan lära av det som hänt. Det är svårt just nu, men har inget annat val. Att tänka för mycket på det negativa kommer det fortsätta allt negativt . Men om man tänker mer positivts, drar man sig positiv energi. Jag läser en bok just nu. Det är på engelska, och det är mycket jag kan lära av. Imorgon börjar ny vecka, på onsdag kanske kan lämna in bilen verkstaden. Bara att komma vidare med bilen och kan byta ut bilen. Jag har hittat några bilarna, som är intresserad av. Men först måste fixa min bil. Onsdag ska även till läkare, ska ta några prover. Det är nånting måste kolla upp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0