Det går upp och ner

Det känns att allt gåt bara upp och ner. Med D. Vissa gånger känner jag mig helt ok, och sen kommer den stora saknandet och alla känslorna kommer dyka upp igen. Som nu. Han var här och lämnade en tv, som hans mamma skulle bara slänga. Jag ser i honom och jag ser fortfarande den gamla D, den jag är ( var) kär i. Jag känner fortfarande att det finns den extra mellan oss. Jag får den känsla att vi är menade att vara ett par. Som han inte än ser, alla de tecken. Jag har märkt att han har börjat igen höra av sig oftare. Jag märker det skillnaden. Det är nästan alltid han som hör av sig. Han ringer ofta till mig. Det var en gemensam vän på jobbet, skojade med honom lite. Han frågade ungefär om vi är ihop. Sa, nej nej. Jag berättade till D, han frågade direkt om jag sa att vi är bara vänner. Han blev rädd att säger att vi är något mer. Sen vi pratade lite, och sa att han ska vara själv just nu, han behöver ingen just nu. Och känner att han gör rätt, att han hoppar inte direkt till någon ny tjej. Det vet man inte om han har förändrat nu. Men mina känslorna kommer finnas alltid kvar och jag vet att han hittar tillbaka till mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0