1 maj

Igår var det Valborg, vi var ute med D, när de eldade brasa här nere i ängen. Efteråt kom vi till mig, och hade lite mysigt. Det kändes för båda oss bra. Att vi kunde det utan att tänka som vi hade innan, för några månader se. Vi båda hade släppt det. Det känns lite att vi börjar hitta tillbaka till varandra. Idag när vi skulle träffats att plocka skräp ute, han bara kom och kramade mig hårt och kysste på kinden. Vi pratade om det som hände igår. Nu har vi börjat det gemensam resa. Jag försöker att vara stark och inte tänka på det så mycket just nu. En dag i taget. På måndag han ska till Malmö till läkarmöte och han berättade att CC ska följa med Jag blev lite besviken att hon ska följa med. Han säger om och om det att de är bara vänner, och jag ska inte vara orolig. Han sa att han ska hjälpa henne att fixa husbil i Skåne. Det är ofta när jag är med D ringer hon till henne. Hon har sagt till mig att hon håller undan nu när vi kommit närmare till varandra. Men varför du ringer honom så ofta....Vi har skrivit med varandra ofta, men känner just nu mer och mer att vill inte alls att höra nånting från henne. Hur kommer hon reagera när D berättar henne, att vi hade sex... Jag är helt säker att han kommer säga det till henne . Nu är det maj och det börjar bli varmare ute, men har ingen lust att vara ute här i uteplatsen. Det finns en del att städa och fixa här. Men min största önskan 'är att byta bil . För att den bil som skulle köpt har jag blivit lurad. Jag har väntat i en månad, ringer varje vecka , men bara att ja bilen är klar, du ska får bilen. Igår fick svaret att han ska får bilen och ska köra till mig nu i helgen. Men tror inte en enda ord vad han säger. På måndag tog helt ledigt och har några andra bilarna nu som ska åka kolla. Det blir en del körande, men kommer hem med ny bil. Det blir min present till mig själv. Jag är väldigt besviken att få inte min drömbilen. Men vad ska man göra. Tisdag fyller jag år, och ska jobba. Jag tycker inte om att andra kommer säga till mig. Och sen säker fråga ah hur gick det födelsedag osv osv. Jag firar ensam som vanligt, har J ju hemma. Det blir min potatissallad, och ska göra kextårta. Och har redan sagt till D, att bjuder till honom med det. Men väntar ingen present av honom. Han har det extra tufft just nu. Imorgon blir det grupp plockningen ute här. Vi kommer bli många, då kommer det gå snabbt. Det är alltid jobbiga dagar innan jag fyller år. Då är jag extrakänslig för allt. Det är helgen jag är ledig och har så tråkig så tråkig . Bara sitta hemma med J. Hon vill inte heller gå ut. På måndag kan köra henne till skolan och hon måste ta sig hem på egen hand. För att ska åka ju kolla bilarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0