Jobbiga dagar

Det har varit fortfarande jobbiga dagarna, och det tar inte slut. Igår vi träffades... det var jobbigt, gick inte fram, han var fortfarande sjuk, ville kramas. Jag sade honom att det är jobbigt för mig... vi pratade liten stund bara. Sen ringde han vi pratade han frågade igen hur kändes att träffa mig. Då sa igen att det var jobbigt. Sen vi bara prata om allt möjligt. Jag ville ha tillbaka mina jul bordstabletterna, och sade att vi kommer ju inte fira ihop jul i år. Han sa varför, då sa att jag är inte ensamma... han trodde att firar jul med någon annan. Han sade att han vill fira jul med mig och även nyår. Men han ska vara hos mamma julafton. Jag vet inte varför vill han fira jul med mig, Jag var helt säker att han ska fira med någon annan. Att han har någon. Mina känslorna är öppet igen, det är så jobbigt. Han vet det själv. Han försöker får mig tillbaka till gruppen, han vill att ska följa med på eldningen, att han kan bjuda korv, osv. Jag sade att nej, jag känner inte att jag är redo. Och sen vill att ska följa med att samla pengar till gruppen. Jag har inte sagt helt säkert att kan följa med. Det tar min energi också. Han har börjat ringa mig nu igen, men inte så ofta. Han säger kram alltid till mig när vi avslutar samtalet. Varför vill han tillbaka vänskap, varför kan inte han lämna mig, släppa mig. Han vet att mina sår har inte läkt, inte än. Han vill mig tillbaka innerst inne, jag vet. Det kan inte vara något annat. Jag försöker vara stark, jag måste vara det för min egen skull, och ska inte själv kontakta honom. Vi har börjat meddela på kvällar, och saga godnatt, Men det är inte så varje kväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0