En dag i taget..

Idag är jag ledig. Jag sov inte så bra heller hela natten, mina tankarna är så jobbiga. Han ringde igår kväll och vi pratade lite, men var så trött. Sa till sist " godnatt, puss och kram" och det var allt. Jag funderar när jag träffade honom, varför han sa till mig, att jag vet att du är småsur på mig och kom krama mig. Han försökte krama mig lite hårdare men jag kände mig så kall inombords.... Jag måste nu tänka bara på mig själv, att må bra. Helgen är jag ledig, och kommer inte gå ut med gänget. Han planerar det allt nu och räknar med mig, som alltid. Jag kommer hitta på sakerna att undvika honom nu så mycket. Att inte vara ute med honom....jag vill se hur kommer han reagera på det. Han kommer ju märka det, att jag har förändrats. Jag vill leva mitt liv, utan att någon styr mig hela tiden. Jag behöver frihet för mig. Jag har varit låst för länge i hans när. Han är redan livrädd att förlora mig, att vi kanske denna gången klipper den bandet som det fanns mellan oss. Jag börjar tappa det som vi har haft, att han behandlat mig så som han har gjort. Han klarar inte av livet utan mig, men han måste tag i sig själv och se att jag är ingen leksak att spela med. Jag bara väntar när han ska hör av sig. Jag har märkt att han är förändrats, han brukade ofta ringa mig på morgonen han åkte till jobbet. Det har han inte gjort över en vecka, och han hört av sig när han jobbat. Men det gör han inte mer så ofta. Han har någon i sin nät igen. Han ska träna idag med CC, kanske kommer jag veta något senare. Igår tror inte hon hann prata med honom. Hon försöker får mer ut från honom, om han träffar någon. Han är mer öppet med henne än med mig. Cc sa att det går snabbt för honom, om han har någon . Att vänta en vecka så att han kommer säga själv något, han kan inte hålla det hemligt för länge. Och jag vet att han vill ju behålla mig som en " reserv" att komma alltid tillbaka att söka tröst. Så skönt att vara hemma och göra nästan ingenting. Hann städa 2 maskiner tvätt. Då blir det lugnare nästa gång jag ska tvätta. Tröjan är nästan klar, bara det sista göra, och måste köpa en till nysta garn. Jag funderar att gå ut sen, ta en megalångpromenad kanske. Det är verkligen höst i luften nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0