Små steg

Jag tar små steg i taget, men vägen dit är lång att må bättre igen. I fredags hade stödsamtal hos kvinnojouren och det gick ganska bra. Jag fick prata med en kurator, och även hon säger att han har narcissiska drag, och har behandlat mig psykisk i botten. Det kändes lättnad med någon som förstod mig bättre än andra. Jag tog bort hans blockeringen , och inte använt Fb länge. Tills söndag och märkte att han själv har blockerat mig...det var överraskning . Han tror tydligen att det kommer vara jag som kommer söka tillbaka till honom. Men det är tvärtom, jag blockerade tillbaka honom. Han har skadat mig för mycket och han kommer aldrig att förändra sig och han kommer aldrig att bli ihop med någon, det är ingen kvinna som klarar av hans beteende. Även kurator sa till mig så, att han kommer vara ensam till slut. Det är julveckan och det känns extrajobbig för mig, jag har firat med honom två sista jul, och det blir första jul att vara utan honom, det känns fortfarande så jobbigt. Det gör ont i mitt hjärta, att han är hemma med sin familjen och kanske redan med ny " offer". Han klarar inte av att vara ensam under jul eller nyår. Han har lämnat djupa sår inom mig, inte många som vet det. Jag kommer dessutom vara extra känslig nu under jul när alla kommer lägga upp sina fina julbilderna och prata om hur de ska fira. Jag har ingen ork, ingen lust, ingen energi att vara glad under jul. Jag kommer stänga av min mobil, fb, messanger, att ingen som kan kontakta mig. Jag vill vara ensam ....det är jobbigt för mig. Men jag behöver spara min energi till mig själv nu. Jag måste tänka bara på mig, att vara stark. Det är inte lätt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0