16. augusti

Vilken dag det har varit. Idag var den dagen jag kom till Sverige för 19 år sen. Den dagen kan inte jag glömma. Det finns många datumet, som jag minns fDt ortfarande, och de datumen kommer följa med mig genom livet. Just nu sitter jag vid uteplatsen, varit ute med J och C för kvällspromenaden. Det gick bra tills en hinder som jag såg. D. Jag såg honom att prata med en tant som hade hund. Det blev lite svårt att komma förbi när båda hundarna började skälla. Jag hälsade bara den tanten glatt, jag tittade inte alls i hans ( D ) ögonen som han var luft och jag såg inte honom. När jag såg långt borta jag tänkte hur ska jag klara av att, jag måste fixa den. Så J hade C och jag sa till J att jag måste ta hand om mig själv. J vet hur jag kan reagera när jag ser D. Det gick ganska bra för mig, det var såklart tufft. Och jag jobbar på med mig själv att gå vidare med mitt liv. Och idag på morgonen hade även möte med den nya terapeuten, jag blev såklart orolig hur det kommer att gå, kommer hon förstå mig, alla de tankarna bara kom upp. Men det gick oroligt bra, hon lyssnade när jag berättade om min situationen, och hon fick ju insåg att han ( D) har manipulerat, ljugit , misshandlat mig psykisk, använt mina känslorna, och att han är inte frisk och varit respektlös, inga känslorna. Jag blev lättad att höra att äntligen någon som förstår mig vad jag går genom. Så att bokade en nästa möte/ samtal redan nästa veckan. Hon gav mig även tips. Tex att kontakta den min väninna som varnade mig redan i början av relationen, och anmälde mig till Soc. Så skrev till en meddelande via instagram. Hon blockerade mig ju länge sen, och hade raderat hennes nr med länge sen. Så upptäckte att kunde skriva via instagram. Men hon har inte svarat tillbaka, kanske hon lämnat det bakom sig och vill inte göra något med mig. Jag skrev ungeför, förlåt att jag inte lyssnade för tre år sen, och var påverkad av D, och satt fast i honom, men tog ur mig och börjat terapi, att hon kan höra av sig om hon vill. Nu vet inte om hon läst den meddelande eller inte, jag började följa henne igen, om hon kommer märka det. Kanske hon kände inte igen mitt konto, men hon måste känna av mig via bilden. Det är en steg vidare, att kanske kan vi lagga vår vänskap. Hon har varit en bra vän innan. Jag blev väldigt glad efter dagens möte med terapeuten, och känner mig mer hoppfull med mitt liv. Såklart är det en del att gå. Men har börjat mitt resa nu. Nästa helg ska ¨åka bort med J och C, igen. J blev glad för det. Terapeut sade med att finnas för min dotter, för att även hon blivit påverkad av honom, när jag var nära relationen med honom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0