29.augusti

Igår var jag tillbaka på jobbet, Det kändes jobbigt lite men sen kunde slappna av. Men stressade inte alls på jobbet, sk mjukstart. Och kommer inte mer att göra det lilla extra, och säger " nej" oftare. För att nu är det jag själv som är viktig, och min energi ska stanna hos mig, ingen som kan ta min energi. Idag hade nästa samtal med terapeut och det gick bra, det känns verkligen att börjar bli bättre, men det är mycket kvar att jobba på. Jag berättade även om det som hände, när D kom fram och tog kontakt med mig. Även hon sa att det är stor framsteg att jag bara gick därifrån när han försökte hoovra mig, men lyckades inte. Jag pratade även om det OM det kommer att hända igen och vad kommer jag säga till honom. Han märkte nu denna gång att jag har blivit starkare, att stannade inte till. Men samtidigt kan han ta nästa steg och försöka med annat att få mig tillbaka. Jag berättade ingen på jobbet att började med terapi, men kommer med tiden göra det. Nästa onsdag har jag tid under arbetstid, och ska fråga att börja senare. Det känns bra men som sagt det är lång väg att släppa helt honom. Det sa även terapeut. Under semester har jag börjat jobba med mig själv och väljer runt mig människor som har goda energier, och inte de negativa människor. Även de finns. Snart kommer J hem, hon har det tufft och det är hårt press från hennes pappa, och han säger att jag hittar på sakerna, och tjafsar igen. På fredag har skolmöte, och ska göra förberedelse för det, hur ska J klara av de veckorna hon missar skolan två dagar i veckan. Det var jag som tog upp det med skolan, och tack för mig kommer det möte att vara. Hon kommer klara det men de veckorna kommer bli tuffa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0