4. augusti

Jag känner idag mer och mer isolering smyga sig in i mig. Jag börjar känna mig rädd för allt, alla människor runt om mig. Det känns att jag klarar inte av folk runt om mig. Jag var fast i Fb igen , loggade in och igen kom den jobbiga känslan. Hur ska klara av den ensamhet som jag lever i, Ingen som bryr om mig, ingen som hör av sig, ingen som frågar hur jag mår. Mobilen är ljudlös, hör bara när någon sms kommer. Igår fick en mejl, från pratamer, och anmälde mig till en föreläsning/ kurs om ångest och oro. Det är 4 gg , en gång i veckan, börjar nästa veckan. Jag hoppas att komma vidare min ångesten, och allt som pågår inom mig. Vissa stunden / dagar kan jag vara helt avslappnad, men det kommer de stunder när jag känner mig så nere, och blir så ledsen hela tiden. Hemma är det svårt att få ro, när C hela tiden skäller, och kommer efter mig. Jag tänkte lagga lunch, äta och sen kanske ska ut alldeles ensamma att få komma bort härifrån. Tar en bok med, jag läst redan över halva boken, och är inne så i denna boken, en våldsam kärlek, om en trebarnsmamma som blir misshandlad av sin man. J skulle gått till stan idag, men de har inte bestämt någon tid alls. O hade inte planerat att hon ska äta hemma nu, så kanske behöver åka buss att handla nu innan kvällen. Men har några paket att hämta ut med idag, så det skulle passa. Och sen kan träna senare på kvällen eller imorgon under dagen. Vet inte än. Mina semesterdagarna är så fruktansvärt jobbiga just nu, att har ju nästan inget att göra, eller vara. Jag kan inte sitta här ute på dagarna heller, det är ofta folk som åker förbi med sina bilarna , och folk som går förbi här. Jag vill vara i fred, får lugnet o ro. Men kan inte. Jag vill kunna gå ut skogrunda, men klarar inte av det. Snart är det över 8 månader sen när jag var i " skogen". Det finns bara en ställe för mig var jag kan vara i fred, men det är en bit att gå. Jag tycker att ska ta en sväng dit, kan bara sitta lite stund där. Det är fint vädret med att får lite sol i mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0