7.augusti

Det är måndag, andra semestervecka har börjat. Jag kunde sova helt ok i natt, tog en tablett igår, och känner att det hjälper mig att somna. Men vakande vid kl 5 redan , men somnade om sen och vaknade runt halv åtta. Jag hann städa idag, handlade , lämnade tillbaka boken, läst en del idag. En ny bok ( hitta din övernaturliga kraften). Det är väldigt spännande bok, och börjar lära mig mer hur funkar hjärnan och kropp. Det känns att jag börjar gå vidare med mitt liv, men det finns mycket kvar att komma i mål och bli helt fri. Den vecka är jag utan J, hon ska hem på söndag, tror jag. Det är inte så lätt att vara hemma, men försöker komma ut då och då. Idag har C varit med när åkte iväg. Hon varit helt ok i bilen när jag gjorde mina ärenden. Hon klarar av små stunden att vara själv i bilen. Men får inte nu hela tiden att ta med henne. Ska se om orkar ta en sväng med henne och åka kanske till stan. Jag kunde inte låta bli. jag skrev till denna tarottjejen, och väntar min läggningen. Det är lite pirrigt i kroppen och väntar hennes svar. Tiden går och det känns nu att sommaren är slut, det har inte varit någon riktig sommar i år. Det varit mycket regn nu. T ex igår samlade jag en hel hink vatten. Som jag vattnade mina gurkplantorna. Nu har börjat planera nästa år, hur ska plantera. Jag har för mycket kryddväxter, oregano, kantapea, steppsalvia. Det skulle jag inte behöva. Eller omplantera de, och tänkte ha mer tomatplantor, det kan jag redan ta hand om, paprika är svårt, de blir inte röda. Och har även lyckats gurkplantor och kan satsa nästa år. Så kan spara en del pengar även nästa år. Det känns bra att ha plats att plantera. Snart ska lagga middag , till mig själv. Det är svårt att laga mat till sig själv. Helgen tänkte köpa en falska vin att dricka. Jag är värd det. Jag kämpar att inte vara aktiv på Fb, raderade appen i mobilen, men hamnar ofta in via datorn. Men nu väntar messanger meddelandet från läggningen. Sen ska inte kolla Fb. i Två veckor snart har inte jag delat där nånting. Jag vill lägga tid just nu bara för mig själv, att göra sig fri och må bättre. Den tid är på väg, förändringar är på gång, Jag känner att det blir bättre snart, och ser ljusare snart livet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0