11.detsember

Nu börjar det kännas så sjukt att D inte åkt hem, han har aldrig varit borta så många dagarna i rad. Men allt detta handlar om bara att han "spelar" sitt spel , och det är bara början. Snart kommer han bli trött och kasta sin nästa leksak bort som han gör med alla. 
Idag hade möte med psykologen, jag berättade om situtionen när jag träffade D i affären. Även han tror att han hade följd efter och sen bara passat på när ingen annan var i närheten. Och att han vill fortfarande se min reaktionen när han möter mig. Nu måste jag försöka att inte kolla runt hela tiden när jag är ute, det blir mer oro och ångest med det. Bästa skulle vara om jag kan flytta härifrån så kan jag bli fri snabbare, men nu är det svårare att se honom här ute. Mina sår kommer ta lång tid att läkas. Psykologen sade att jag måste lära mig att inte reagera honom alls, inte svara, inte hälsa, ingenting. Att han ska få se att han har ingenting kvar hos mig, så länge jag svarar honom, hälsar har han mig i sitt snöre. Det kommer bli tufft att klara av att börja ignorera honom eller att gå snabbt när jag ser honom, sist jag gick snabbt hemåt, och han märkte att jag var rädd, och det kan ge mer bränsle till honom. Att skada mig, för att han vet hur jag är i mina känslorna. Och det kan vara anledningen att han åkte iväg och stannar borta så länge, att jag ska bli orolig, och få mer rädsla, att se att han är inte hemma, att visa att han har någon annan som bryr om honom. Men sanningen är att det är bara en leksamḱ han leker med tills han hittar ny leksak, han är en 2-6 årig i vuxens kropp. Han är det sjukaste människa jag har träffat i hela mitt liv. Det finns i mig en liten flicka som ville leka med honom, och det handlade om trygghet, som jag inte fick hos mina föräldrarnas, och han såg det att jag var lätt bete för honom. Han kommer aldrig i livet att bli ihop med någon, hans liv går bara i cirklar. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0