17.detsember

Det är söndag och sitter hemma, slappnav av. Jag kunde inte låta bli, jag skrev till denna killen. Det blev em del skrivande till honom, jag skrev ungefär om " bonde söker fru" och skrev att nu är alla dörrarna öppet för honom att hitta kärleken, och så skrev även om jag skulle varit yngre skulle viljat lära känna honom. Jag hoppades ju inte alls att han skulle svara men han gjorde det, och ganska snabbt när jag skrev honom. Han skrev bara kort-tack så mycket för de fina ord, och det var allt. Jag har iallafall försökt min försök att fånga hans intresse, men inte fått intresse av honom. Och låter det vara det. 
Tiden bara rinner i väg, det är nu för mycket nästa vecka när J ska åka iväg, och hon måste handla även julklappar till nästan hennes pappas familjen. Hennes väskorna kommer vara tunga för henne att dra nu. Och då är ju jag ensamma under jul och nyår, men håller nu så långt borta nu från andra, att inte snacka , inte lyssna hur alla andra ska fira jul. Nej, tack. Jag behäver inte höra deran snack om jul. Bara att blåsa bort, om någon kommer fråga hur jag firar nyår, kommer inte jag säga att firar ensamma. Andra ska inte behöva veta om min ensamheten. Bara att vara stark nu, och undvika en viss person här utanför. Hans ny offer kan ju komma till honom nu under jul och nyår, kanske stannar hela veckan hos honom. Då är det garanterat att kommer se de tillsammans. Jag vill inte tänka på det. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0