Fredag

Jag gör allt att sluta tänka på honom sluta att sakna honom. Men det gör så ont i hela själen fortfarnade. Jag säger inom mig hela tiden att det var INTE mitt fel, det är han som är sjuk. Han kommer göra samma sak med nya tjejerna, han tröttnar på de så snabbt, och sen allt kraschar igen som hela tiden. Han kommer aldrig att förändra sig, han har inga känslorna, han tror att han har känslorna, med det är allt fejk med honom. Livet går vidare utan honom, det finns andra där ute. Jag kanske känner att det var meningen att han denna kille med hunden kom fram, och vi kan inleda kanske vänskap. Han har sin tjej, och det är bättre att tänka så. Men han bor inte ihop med honom, jag ser honom ofta här ute med honom. Idag är det fredag och var på förmiddagen på gymmet, det känns bra efteråt. Där tänker jag inte alls på honom. Men alltid här hemma kommer tankarna. Jag sitter i köket och sen helt plötsligt såg jag honom köra förbi. Men såg inte han köra till parkeringen, kanske han körde förbi mig eller kanske jag såg inte, jag har tvättstuga och håller på med detta, jag hann även dammsuga snart här hemma. På måndag/ tisdag är jag ledig från jobbet, så hinner städa hemma. Jag köpte paprika ( röd) , det var ekologisk. Jag ska ta fröna och ska börja så snart hemma. Förra året hade två som kom upp men de hann inte bli röda, men de blev i solen sen. Det tog tid när de kom upp, men sådde senare än tomater. Det är solen ute, det känns att våren är på väg, men vissa nätter är kalla fortfarande. Snart kommer J hem, hon lever i sin egen värld. Tiden går för snabbt, hon har sina drömmar och planer. Hon ska flytta hemifrån när hon ska börja plugga, hennes plan är plugga i Stockholm, så kommer hon flytta till sin pappa. Han kommer flytta tillbaka redan på sommaren. Så kan jag tänka att då kommer J åka till honom med flyg, men kanske inte så ofta när han bor i Växjö. J ska till honom under sportlov, men hon ska vara med mig även u några dagar. Jag har tagit ledigt från jobbet. Hon fyller år, och tänkte åka iväg o bo på Scandic. Nu ska läsa lite min bok på engelska,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0